Navigation Menu+
Λεωφόρος Αλίμου 36-40, TK 174 55, Άλιμος.
  211 4112797     211 4112798     sales@jht.gr

Το άγνωστο κωπηλατοεργόμετρο, που κάνει θραύση στο εξωτερικό για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και την καύση λίπους!!! Άννα-Μαρία Τουβρά, Εργοφυσιολόγος, PhD, MSc

am77

Όταν αποφασίσεις να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση δεν χρειάζεται να σκεφτείς μόνο το περπάτημα και το τρέξιμο. Υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι αερόβιας άσκησης. O προσωπικός και αγαπημένος τρόπος βελτίωσης της αντοχής μου και γενικότερα της φυσικής μου κατάστασης είναι η ΚΩΠΗΛΑΣΙΑ και το κωπηλατοεργόμετρο. Η κωπηλασία σαν δραστηριότητα είναι τόσο δυναμική, ώστε να τονώσει, να γυμνάσει και να δυναμώσει μεγάλο εύρος μυών στο σώμα, αλλά και με τη συνεχόμενη κίνηση μεγάλων μυϊκών ομάδων για μεγάλη διάρκεια, να διεγείρει το καρδιοαναπνευστικό σύστημα για τη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας.

am1

Οι θερμίδες που καίει κατά τη διάρκεια της άσκησης, αλλά και οι μεταασκησιακές καύσεις που προκαλεί είναι σημαντικά αυξημένες, γεγονός που δικαιολογείται από την ανάλυση της κίνησης κάθε πλήρους κωπηλατικού κύκλου ή ‘‘κουπιάς’’. Η κίνηση ξεκινάει από βαθύ κάθισμα με πλήρη έκταση των ποδιών, την συμμετοχή με έκταση του κορμού, το τράβηγμα των χεριών και τη συμμετοχή της πλάτης στο τέλος της κίνησης. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι η κωπηλατική είναι ένας τρόπος άσκησης, όπου η συμμετοχή όλων των μυϊκών ομάδων συντελεί στην ενεργοποίηση όλου του σώματος. Για αυτό το λόγο η κωπηλατική αποτελεί τον Πρωταθλητή στην καύση θερμίδων αν συγκριθεί με το διάδρομο, όπου κατά κύριο λόγο συμμετέχουν τα πόδια για την κίνηση, ή το ελλειπτικό και το ποδήλατο, όπου η κίνηση περιορίζεται από το ίδιο το μηχάνημα.

Στο κωπηλατοεργόμετρο η αντίσταση δημιουργείται από τον ασκούμενο και μπορεί να φθάσει στα όρια του και σε υψηλής έντασης άσκηση, χωρίς να περιορίζεται από το μηχάνημα. Κατά τη διάρκεια της έντονης μυϊκής άσκησης, με τη συμμετοχή μεγάλου εύρους μυών, παράγεται ενέργεια με αναερόβιες διαδικασίες, που εξαντλεί τις αποθήκες μυϊκού γλυκογόνου, οδηγώντας σε καύση πολλών θερμίδων, ακόμα και δύο ώρες μετά την άσκηση.

am2

Με τη χρήση του κωπηλατοεργομέτρου με χαμηλής έντασης και σε επίπεδο αερόβιας άσκησης, βελτιώνεται η λειτουργία της καρδιάς, των πνευμόνων και του αγγειακού συστήματος, προσφέροντας τα καλύτερα καρδιοαναπνευστικά οφέλη. Ενεργειακά στηρίζεται στη χρήση υδατανθράκων και ενεργοποιεί την καύση λίπους, με θεαματικά αποτελέσματα στην προσπάθεια του ασκούμενου να μειώσει το σωματικό του λίπος.

Το κωπηλατοεργόμετρο ενεργοποιεί κάθε μυϊκή ομάδα του σώματος μας,  χωρίς να καταπονεί και να πιέζει ιδιαίτερα τις αρθρώσεις, λόγω μη ύπαρξης κραδασμών, σε κάθε ‘‘τράβηγμα κουπιού’’. Έτσι ενδυναμώνει τον άνω κορμό και ιδιαίτερα τους ώμους, τα χέρια και την πλάτη. Ο κορμός συμμετέχει στηρικτικά, αλλά και συμπληρώνοντας δυναμικά στο τέλος της κίνησης. Τα κάτω άκρα ενεργοποιούνται καθ’όλη τη διάρκεια της κίνησης με ενεργοποίηση του γλουτού, τετρακεφάλων, δικέφαλων μηριαίων, γαστροκνημίων και πρόσθιων κνημιαίων. Η ένταση μπορεί να διακυμανθεί από χαμηλής έντασης για αερόβια άσκηση έως μέτριας και υψηλής έντασης για άσκηση σε αναερόβια φάση, ακόμα και σε τόσο δυναμικό ώστε να βοηθήσει με το κατάλληλο πρόγραμμα σε αύξηση μυϊκής μάζας.

am3

Το κωπηλατοεργόμετρο συνιστάται για τη βελτίωση της φυσικής  κατάστασης ατόμων που έχουν μυοσκελετικά προβλήματα, λόγω του εύκολου χειρισμού του, της απουσίας κραδασμών και της εύκολης ρύθμισης της έντασης, ανάλογα με την κατάσταση του ασκούμενου. Το κωπηλατοεργόμετρο αποτελεί την καλύτερη επιλογή για κάποιον που έχει πρόβλημα στα γόνατα, γιατί δεν υπάρχουν κραδασμοί από το σωματικό βάρος, στα γόνατα, στην σπονδυλική στήλη και στην κνήμη. Ο ασκούμενος του οποίου τα γόνατα πονάνε, κάθεται αναπαυτικά και ολισθαίνει πάνω στο μηχάνημα, από το να τρέξει σε διάδρομο και να καταπονήσει με κραδασμούς την άρθρωση αυτή.

am4

Το σημαντικότερο από όλα για τη χρήση του είναι η εκμάθηση της σωστής τεχνικής για να επωφεληθούμε στο μέγιστο δυνατό από τα οφέλη του. Ένας κωπηλατικός κύκλος (κουπιά), συνιστάται από το τράβηγμα/ έλξη της  λαβής όσο πιο δυνατά μπορούμε και την επαναφορά/ επιστροφή στην αρχική θέση χωρίς επιβάρυνση. Η κίνηση ξεκινάει με μια δυναμική ώθηση των ποδιών. Με την έκταση των γονάτων και των ισχίων ενεργοποιούνται οι μεγαλύτεροι μύες στο ανθρώπινο σώμα, ο μέγας γλουτιαίος, οι τετρακέφαλοι, δικέφαλοι μηριαίοι μύες. Η δύναμη αυτή των κάτω άκρων μεταφέρεται μέσω της χειρολαβής και με το τράβηγμα της στον κορμό και τα χέρια. Υποστηρικτικά και διατηρώντας τη σωστή στάση του κορμού (δε σκύβουμε μπροστά τον κορμό, δε μακραίνουμε τα χέρια), ενεργοποιούνται ο ορθός κοιλιακός, ο εγκάρσιος κοιλιακός, οι πλάγιοι κοιλιακοί, καθώς και ο  ορθωτήρας  μυς (στη σπονδυλική στήλη). Ο ορθωτήρας μυς της πλάτης δρα εκτείνοντας τον κορμό πίσω κατά το τελείωμα της κίνησης τραβήγματος με το σώμα. Οι αγκώνες τραβάνε χαμηλά και στο πλάι τη χειρολαβή, με τους ώμους χαμηλά και πίσω. Με τη συμμετοχή μυών όπως ο δικέφαλος βραχιόνιος για την κάμψη του αγκώνα, καθώς του άνω τραπεζοειδούς και του ρομβοειδούς, με κίνηση έλξης της μιας ωμοπλάτης κοντά στην άλλη και τελική συμμετοχή του πλατύ ραχιαίου, ολοκληρώνεται η φάση του τραβήγματος του κωπηλατικού κύκλου. Οι τρικέφαλοι μύες, με την πρόσθετη συνεργασία της πρόσθιας μοίρας δελτοειδούς, καθώς και του θωρακικού μυός συμμετέχουν στην έκταση των χεριών, κατά τη διάρκεια της επαναφοράς και την προετοιμασία των μυών για τον επόμενο κωπηλατικό κύκλο.

Τα συνήθη λάθη που πρέπει να αποφεύγονται:

  • οι καρποί κατά τη διάρκεια της κίνησης να είναι σε ευθεία με τον πήχυ
  • σπρώχνουμε πρώτα με τα πόδια, μετά τραβάμε με το σώμα
  • δεν καμπουριάζουμε, δεν γέρνουμε ή ξαπλώνουμε πίσω το σώμα
  • τα χέρια πρέπει να επιστρέψουν πριν λυγίσουν τα πόδια
  • να μην σπρώχνουμε το κάθισμα πίσω χωρίς να ακολουθήσει το σώμα

am5

Οι αρχάριοι οι οποίοι θέλουν να ξεκινήσουν να βελτιώνουν τη φυσική τους κατάσταση με το κωπηλατοεργόμετρο θα πρέπει να κάνουν αρχικά μόνο 15 λεπτά και 2-3 φορές την εβδομάδα. Σταδιακά η χρήση του κωπηλατοεργόμετρου μπορεί να αυξηθεί, να γίνει συχνή και να χρησιμοποιηθεί ως αποκλειστική αερόβια άσκηση.

Η πρόταση των ειδικών και του Αμερικάνικου Κολλεγίου Αθλητιατρικής (ACSM), αν θέλουμε να βελτιώσουμε τη γενική μας φυσική κατάσταση, είναι να ακολουθούμε ένα συνδυασμό όλων των τρόπων αερόβιας άσκησης, όπως κωπηλασία, τρέξιμο, ελλειπτικό, ποδήλατο. Ο συνδυασμός 2-3 προπονητικών μονάδων στο κωπηλατοεργόμετρο με ελαφρύ τρέξιμο, ποδήλατο την εβδομάδα, έτσι ώστε να συμπληρώνονται 150-300 λεπτά αερόβιας την εβδομάδα βελτιώνει την υγεία, αυξάνει τη φυσική κατάσταση, βοηθάει στη μείωση του σωματικού λίπους.

am6

Κάποια προγράμματα που προτείνονται σε μέτριου επιπέδου ασκούμενους και η εναλλαγή τους 2-3 φορές την εβδομάδα είναι τα εξής:

  • 20-30 λεπτά συνεχόμενη κωπηλασία σε μέτριο ρυθμό
  • 20 λεπτά με εναλλαγή 1 λεπτό έντονη & 1 λεπτό χαλαρή κωπηλασία
  • Πυραμίδα με 1-2-3-4-3-2-1 λεπτό έντονη κωπηλασία και 30’’ ξεκούραση μεταξύ των έντονων κομματιών
  • Τρία λεπτά με 18 κουπιές το λεπτό, 2 λεπτά με 24 κουπιές το λεπτό, 1 λεπτό με 28 κουπιές το λεπτό για 30 λεπτά.

Τελικά το κωπηλατοεργόμετρο:

  • Δυναμώνει όλες τις μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματος, τους μύες του κορμού, πλάτη, χέρια και πόδια.
  • Βελτιώνει τη μυϊκή δύναμη, την ελαστικότητα και ευκινησία των μυών
  • Γυμνάζει αποτελεσματικά το καρδιοαναπνευστικό σύστημα, βελτιώνοντας τη φυσική κατάσταση
  • Βελτιώνει το μεταβολισμό, δηλαδή αυξάνει την καύση θερμίδων
  • Επιτυγχάνει μυϊκή τόνωση και μείωση σωματικού λίπους
  • Βοηθάει στη βελτίωση της ψυχολογικής μας κατάστασης, αφού με 10 λεπτά μέτριας άσκησης διεγείρει την έκκριση ενδορφινών με αποτέλεσμα να νιώθουμε καλύτερα.

Tip Εντάξτε στο πρόγραμμα σας ανεπιφύλακτα άσκηση σε κωπηλατοεργόμετρο, για να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση την ευλυγισία και ευκινησία σας δίχως κραδασμούς, κίνδυνο τραυματισμού και καμία επιβάρυνση αρθρώσεων.

Άννα-Μαρία Τουβρά, Εργοφυσιολόγος PhD, MSc

15

Επιστροφή

 

Κοινοποιήστε αυτή τη δημοσίευση:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
Copyright © 2017 Johnson Health Tech. Hellas Α.Ε. Mε Επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματος.
Ανάπτυξη ιστότοπου: Primetech